Despre natura absoluta a iubirii…

Postul urmator le este dedicat celor (cam multi, din cate imi dau seama) care cred in caracterul sinalagmatic al iubirii, celor care considera ca iubirea nu poate supravietui fara reciprocitate…

1 la mana: „Te iubesc”, spre deosebire de „imi esti draga, „mi-e dor de tine”, „iti simt lipsa” sau „imi placi” (care descriu mai degraba reactiile personale la interactiunea cu subiectul adoratiei), are generozitatea de a fi la o diateza foarte activa si foarte absoluta (efect de scena, Profa’, nu sari…).

2 la mana: Toate elementele considerate „adiacente” iubirii (gelozia, pretentia de loialitate, posesivitatea) nu fac decat sa o transforme intr-o afacere, iar asta ii altereaza inexorabil esenta, pentru ca, prin definitie, iubirea e daruire, nu poate fi rentabila decat prin ea insasi.

3 la mana: Am fost invatati sa credem ca fericirea este proportionala cu cantitatea de iubire pe care o primim. Nu contest ca e o senzatie placuta, dar nu pot sa nu observ ca intotdeauna am obtinut mai multa satisfactie cantand decat ascultand muzica (iar de expresia „afon in dragoste” chiar nu am auzit…).

 

About Mishamojo

Work in progress.
Acest articol a fost publicat în Uncategorizable, Viata. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 Responses to Despre natura absoluta a iubirii…

  1. Johhana spune:

    Sa zicem ca ai spus bine ce ai spus, nu ca as putea fii de acord in totalitate cu cele relatate mai sus..doar ca..
    nu pot sa cred ca ai facut legatura iubire–>>afacere! iar elementele alea adiacente fac parte din ea, iar fara ele nu ar mai avea farmec!

  2. Mishamojo spune:

    Pai: 1. Nu am facut eu legatura iubire-afacere, ci doar scriam ca mi se pare ca cei care se asteapta la ceva in schimbul iubirii lor o transforma in troc…
    2. I se pare cuiva ca gelozia e vreo parte fermecatoare a iubirii? E ceva atragator in ea? Dimpotriva, mi se pare ca schimonoseste omul, pretentia absurda cum ca „daca te iubesc, imi vine sa omor pe oricine se uita la tine mai gales”… Eu cred, asa cum spuneam, ca am fost CONDITIONATI sa presupunem ca asta e o parte a iubirii, dar, ca sa nu fiu inteles gresit, nu conditionati intentionat (nu ar avea nimeni interes), ci doar prin puterea exemplului altor oameni de dinaintea noastra care nu au reusit sa faca discriminare intre iubire si posesie…
    De ce crezi ca nu ar mai avea farmec jocul asta daca il lipsim de frustrari si complexe?

  3. Cioby spune:

    Mana 1: „Te iubesc” genereaza „mi-esti draga”, „mi-e dor de tine”, „imi vine sa ii sparg moaca aluia care baleste la tine”… in functie de varsta, sex, temperament, educatie, vechimea „te iubescului” etc.

    Are vreun sens sa spui „Te iubesc, dar nu mi-esti draga”?

    Mana a doua: Iubirea e daruire, dar nu asa, in van, ci are o destinatie precisa, e si pacat sa fie doar o risipa.

    Si cel ce daruieste, chiar daca se preface ca nu asteapta nimic in schimb, nu ar vrea sa fie pus in situatia caritabilului care da o pereche de ochelari de soare unui orb, ci in aceea in care i-ar da o bere lui mishamojo fix cu o zi inainte de salariu.

    Mana a treia: Nu stiu la ce scoala ai invatat tu proportionalitatea asta.
    Oare cat de incalzeste pe tine ca o fosta de acum 10-15 ani inca te mai iubeste, cand la tine povestea e moarta si cu toate pomenile facute, sau ca o fata pe care nu o placi, dar nu o placi deloc, iti tot daruie din iubirea ei. Un pic te gadila la orgoliu, dar daca nu primesti si de la cine ai vrea tu sa darui…

    Concluzia concluziei: Te si vad holbandu-te blajin la o suvita rebela, in timp ce iubita ti-o face praf pe Suzy. As vrea sa iti fac o poza, eu zic sa rugam o fata sa joace rolul iubitei furioase.

    • Mishamojo spune:

      Ca de obicei, prima chestie pe care-mi vine s-o scriu, Ciobi, e: „Hahahahaha si iar ha!…”, apoi, pe rand, „magarule!”, „nu ai inteles nimic” si „te spun lu’ mama!”…
      Observand ca sunt si niste argumente aparent rationale acolo, ma aptin si incepem:
      Primul numar: daca „te iubesc” genereaza „musc din nenorocitul ala care te-a atins”, s-ar putea sa vorbim deja de cazuri clinice, mai ales daca nenorocitul e barbatu-sau…
      Nu, dar invers are…
      Al doilea numar (mai obosit): Tot ce scrii are logica daca iti inchipui ca iubirea are unitati de masura si dispunem de o cantitate limitata. In caz contrar, notiunile „in van”, „risipa”, „caritabil” sunt ca mamaliga-n geam. Opinia mea e ca in domeniul asta, cu cat dai mai mult, cu atat esti mai bogat…
      Inca unu mic pt drum: punctul tau de vedere pare impecabil logic, cu conditia sa admitem ca iubirea este inextricabil legata de o relatie speciala, si, in consescinta, odata afacerea ingropata, iubirea nu mai face sens.
      Stii ca mi-esti drag (desi nu te iubesc), dar asta e o viziune mercantila a iubirii… De cand ne-am despartit, relatia mea cu Neli se imbunatateste de la an la an, orgoliul nu-mi este gadilat insa e o mare bucurie sa te uiti in ochii cuiva care te place si caruia ii intorci afectiunea (cu conditia sa ii spui ca nu e cazul sa-si faca sperante aiurea). Si, in mod ciudat, iubirea impartaseste cu banii o calitate: nu are miros… Iubirea e iubire, indiferent de la cine vine. Cand pui problema sa primesti de la cine ai vrea tu, aici intra in scena egoismul, nesiguranta, nevoia confirmarilor, chestii naspa, in general…

      Tigara de dupa…: Nu mai bine o tii tu pe Suzy pana o fac eu praf pe pseudo-iubita furioasa? Nu de alta, dar are cativa cai naravasi si e cam geloasa…

  4. Cioby spune:

    Deci totul pana la Suzy, nu? Asta-i iubirea adevarata!

    Relatia cu Neli se poate inbunatati (:D) de la an la an stii pana la ce punct? Pana cand o sa ajungeti sa va iubiti ca la inceput.

    Stiu ca te faci ca nu intelegi, dar iubirea se masoara in oftaturi, in numarul de fluturi din stomac, in noptile nedormite si in momente din acelea pe care le descrisesi cateva posturi mai jos. Nu sunt chiar unitati de masura standardizate, arhitectule in metri cubi ce esti…

    Si tu mi-esti drag, iar cand o sa mai polemizam cu o bere in fata o sa ajung sa te iubesc si o sa musc din orice fata care se va uita gales la tine, chiar daca are scuza ca e noapte si e beata.

Lasă un răspuns

