Ipocrizii cotidiene…

…o cucoana mergand pe strada cu un telefon la ureche, zbierand la capatul celalalt al convorbirii cum ca nush ce nemernic a facut-o mahalagioaica…

…individ raspunzand ofticat „Da’ ce, numai pe trotuar se poate?” la rugamintea mea politicoasa de a-mi face loc sa ajung la spatiul unde parchez motorul. Evident, la intrebarea fireasca „Vi se pare ca am cerut ceva deplasat?”, a raspuns cu o scrashneala din dinti si mi-a trantit un „Vezi-ti, dom’le, de treaba, ai chef de scandal?…”…

…ipochimen in masina nepretuita, manevrand cu spatele pe trecerea de pietoni, claxonand oamenii care nu se grabeau sa-i faca loc…

Ce legatura exista intre aceste momente Kodak? Un raspuns facil ar fi „prostia rautacioasa”. Cum insa eu nu cred in prostie ca detonator, si nici in rautate ca factor de sine-statator, am tras concluzia ca ele sunt rezultatul natural al efortului omenesc de a ignora propriile defecte, in favoarea aruncarii matzei moarte in curtea vecinului. Altfel cum poti fi suparat ca te considera cineva mahalagiu in timp ce iti urli indignarea in public, confirmand diagnosticul… Sau cum te poti lasa iritat de o rugaminte amabila si indreptatita, daca nu consideri ca oricine iti cere ceva iti fura din drepturi (sa ne intelegem, nu bloca doar accesul meu, bloca trotuarul stand exact in dreptul unui pom si discutand)… Ori cum sa nu te sfiesti sa ai pretentia zgomotoasa de a primi de la pietoni prioritate pe singurul spatiu pe care aceasta le este garantata, fara sa ii consideri exclusiv o pacoste…

Tema de gandire:  Cand ti-ai pus ultima oara problema daca nervii pe care ti-i provoaca cineva sunt justificati moral sau doar acopera o problema interioara cu care nu vrei sa tratezi?…

About Mishamojo

Work in progress.
Acest articol a fost publicat în Moral. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

