Draga mea Y, draga.

Probabil postul asta nu va vedea niciodata lumina monitorului altcuiva (in afara de al tau) decat daca vei fi de acord, pentru ca este o discutie pe care am purtat-o, noi doi, cat timp tu erai plecata. Si pentru ca stiu cat de mult apreciezi discretia.

A inceput totul cand mi-am imaginat ca vin odata, cand pari tu posomorata, te pup pe crestet, si-ti spun, cu un oftat firav insinuat, ca imi pare tare rau ca noi nu putem fi prieteni buni. Si tin minte ca m-ai intrebat care cred eu ca este motivul. Ti-am raspuns ca, daca imi permiti sa fiu sincer, rezida in faptul ca esti convinsa ca nu poti avea incredere in barbati, ca le impui o oarecare distanta, ca esti cu ochiul pe ei. E foarte posibil sa nu fii constienta de convingerea asta, dar, privind dinspre afara, mie imi apare evidenta. M-ai intrebat care ar fi indiciile. Eu am spus ca, din cate tin minte, se intampla ceva care iti intrerupe fiecare relatie, pe cale sa devina serioasa, cu un barbat. Si am precizat ca nu ma refer numai la una de domeniul romanticului. E valabil si pentru o relatie de prietenie. Ai admis ca ar putea fi o alternativa, dar mi-ai cerut sa explic de ce ar trebui sa ai incredere in ei. Iar eu am argumentat ca problema este mai degraba in ce le ceri, decat in ce sunt ei capabili sa ofere. Pentru ca, datorita unei moralitati foarte inalte in care crezi, niciunul nu se poate ridica la un nivel demn de probitate. Intotdeauna o dau in bara cu ceva – banuiala mea este ca se aplica si la prietenele-femei, dar cu ele te simti solidara, tinzi sa le acorzi mai multa clementa -, o sfeclesc. Ai subliniat ca nu vezi nimic rau in a cere o coloana morala impecabila. Si ti-am atras atentia ca s-ar putea sa ceri prea mult, de la un om. Si ca ma indoiesc, sincer, ca tu ai putea indeplini conditiile cu succes. M-ai intrebat, usor indignata (total indrituit) ce argument ar putea sustine o atare afirmatie. Si ti-am raspuns, dupa o pauza zambitoare de gandire, ca iti voi spune o poveste, in loc, si ca te voi lasa pe tine sa judeci, dupa cum crezi de cuviinta si in deplinul meu acord, validitatea opiniei.

Ti-am cerut, insa, o singura conditie: pe toata intinderea celor 5 minute sa o asculti exact cum ai asculta o poveste din copilarie, sau cum ai ai vedea un film scurt, mai ciudat, fara sa iei pauze de comentarii, de precizari sau de cartonase galbene. Si, daca vor veni, totusi, sa imi permiti sa te aduc neconditionat inapoi pe firul ei. Pentru inca putin, dupa sfarsit. Ca voi asculta atent, apoi, toate observatiile adunate rastimp.

Eram pe punctul sa te intreb daca esti gata, dar am realizat ca nu puteai lua decizia de la o asemenea distanta, asa ca am hotarat impreuna sa asteptam pana cand vei afla si vei fi si tu de acord. Si, in caz ca da, o sa-mi dai tu de stire, intr-o zi, cand ai chef de un ceai in Cismigiu.

P.S. Pentru cei care se intreaba: a fost, intr-adevar, de acord.

About Mishamojo

Work in progress.
Acest articol a fost publicat în Viata. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 Responses to Draga mea Y, draga.

  1. :)…….si?…s-a lecuit?

    • Mishamojo spune:

      Nu asa se pune problema, nu era si nu este bolnava. Doar ca debordeaza de imaginatie.
      In schimb, am reusit eu sa fac povestea praf, nu era cel mai bine ales moment. Sper sa am ocazia sa dreg busuiocul, cat de curand.

      • s-a lecuit….s-a invatat minte?…a tras invataminte?, si-a schimbat opinia? asta era interpretarea 🙂
        la o adica fiecare gandeste prin prisma experientelor avute 🙂

  2. Mishamojo spune:

    Oh, am inteles sensul destul de bine, era, insa, un cuvant cam tare.
    Ca sa raspund, nu prea, ea vede lucrurile umpic altfel. Destul de altfel. Ironic, se pare ca nu poti, in acelasi timp, spune unei femei ca nu are incredere in barbati, si sa te astepti sa te creada.

Lasă un răspuns

